Gastblog: de ballade van de prinses en de kikker - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu Gastblog: de ballade van de prinses en de kikker - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu

Gastblog: de ballade van de prinses en de kikker

Door: EvW

Blijf op de hoogte en volg Eveline

25 Oktober 2009 | Nederland, Rotterdam

Zoals op vorige blog al aangekondigd, stelde ik mijn reisgenootje naar Lissabon, Rachid, in de gelegenheid zijn verhaal kwijt te kunnen op dit blog. Het is natuurlijk niet niks als je met een blogger op reis bent en alles van een kant bekeken wordt. Dus nogmaals... Hooggeëerd publiek! Graag laat ik het -ongecensureerde- woord aan Rachid, met zijn versie van ons tripje naar Lissabon:

De ballade van de prinses en de kikker

Er was eens een stoere prinses en een kikker, die na een lange, zwoele, doch krachtige zomer, besloten om samen een avontuurlijke, maar niet zo verre reis te maken. De aanloop naar die reis toe was al bijzonder en met hier en daar na-zomerse commotie in het dierenrijk.
De prinses had net weer eens met een levensgrote foto en bijbehorend artikel in de krant gestaan. Dat doen prinsessen namelijk wel eens van tijd tot tijd. Het ging dit keer over het feit dat waar de prinses ook heenging, in welk land ze zich ook bevond; er gebeurde altijd wel wat. Meestal iets vreselijks en verdrietigs, maar het was vooral nooit saai! De kikker vond dit wel interessant en voelde zich geroepen om dit fenomeen ook eens persoonlijk en van dichtbij mee te maken.
En zo pakte hij, ondanks de vele waarschuwingen van zijn dierenvrienden uit het bos, zijn tas in en ging hij samen met de prinses een onzeker, maar vooral spannend avontuur tegemoet.
Ze stapten in een grote stalen vogel, waarvan de kikker wel eens gehoord had dat zo een reus
in de echte mensenwereld ook wel eens een vliegtuig werd genoemd. Eenmaal in de lucht, kwam al meteen de ware aard van ons prinsesje naar boven; De kikker was enthousiast het een en ander aan het vertellen, maar er kwam geen enkele reactie van zijn reisgenoot: ze sliep.
Toen ze tijdens de overstap een paar uurtjes niks te doen hadden (ze hadden hun aansluitende stalen-vogelvlucht gemist, omdat de prinses zo nodig haar buikje rond wilde eten na dat heerlijke dutje), was het weer raak: nu legde Hare Majesteit haar prinsessenlichaampje ter ruste op de vloer van een immense luchthaven in een of andere lichtstad...en ze sliep.
De kikker kon niks anders doen dan trouw naast haar zitten en de wacht houden.

Later, nadat ze op hun eindbestemming waren aangekomen, kwam het steeds vaker voor dat de prinses haar schoonheidsslaapje broodnodig had. Telkens als ze even hadden rondgelopen in de stad (dat ging ook steeds moeizamer en geduld om op de ijzeren slang te wachten waarin mensen vervoerd werden - in de mensenwereld een tram genaamd - had onze kroonopvolgster niet, waardoor het een gewoonte werd om een beroep te doen op de vele koetsen in de stad, ook wel taxi's genoemd) en terugkeerden naar hun herberg, lag Doornroosje alweer lief en majestueus te snurken op 10 erwten die op onverklaarbare wijze onder de matras te voelen waren...maar daar had de prinses totaal geen last van.
En zo vorderden de dagen en de twee reismaatjes hadden het erg naar hun zin, maar de kikker vroeg zich wel af wanneer het noodlot nu eens zou toeslaan. Het meest spectaculaire tot nu toe waren de vele uurtjes, waarin hij op z'n rug naast de slapende prinses naar het welversierde Barok- plafond staarde. Hij kon uiteindelijk alle ornamenten, lambrisering en plinten op en rond het plafond wel dromen! En het prinsesje droomde met hem mee...

De terugreis ging eender: onze Koninklijke Hoogheid stoorde zich nergens aan en genoot met volle teugen van haar welverdiende dagrust. Terug in het bos, brandden de trouwe dierenvrienden van de kikker natuurlijk van nieuwsgierigheid en vroegen de kikker zijn groene kikkerhemd van het lijf. De kikker realiseerde zich dat hen eigenlijk niks ernstigs was overkomen en verzon daarom de meest overdonderende verhalen, zoals urendurende gevechten met draken, boze en wraakzuchtige heksen en zelfs verschrikkelijke natuurrampen ontkwamen niet aan zijn levendige fantasie. En ze hadden het allemaal overleefd! De dieren in het bos droegen de kikker op handen en feestten 7 dagen en nachten lang om te vieren dat de kikker en de prinses veilig en wel weer thuis waren.
En ja, natuurlijk: "de zomer was lekker", zoals de prinses beschreef in de, speciaal voor de royalty-pers in het leven geroepen weblog. Alles was lekker.
"En gelukkig was er niets gebeurd", dacht de kikker. "Slaap lekker, lief prinsesje".

  • 25 Oktober 2009 - 20:53

    Karin:

    wat een tof stukje, ik heb weer gelachen
    en joh als rachid geen baan meer heeft kan hij nog altijd kinder voorlees boekjes gaan schrijven. ik zou ze zeker kopen voor leco.
    dikke kus voor jullie alle twee.

  • 26 Oktober 2009 - 09:29

    Bianca:

    Respect voor Rachid!!! Heb weer met plezier zitten lezen! Kus

  • 27 Oktober 2009 - 10:06

    Goof:

    Whahaha leuk stukje.
    Rachid is volgens mij zijn roeping misgelopen.
    Wat Kaar al zegt laat hem kinderboeken schrijven!!

  • 27 Oktober 2009 - 12:07

    Paula:

    wat een waanzinnig stukje is dat zeg mn complimenten groetjes

  • 28 Oktober 2009 - 10:04

    Xan:

    Ha Eef is dus stiekem ook een prinsesje!
    gr van een collegaprinsesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, To Do in this Life, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt.

Op deze blog kunt u ook op de hoogte blijven van een nieuwe zeer spannende wedstrijd om een droombaan. Samen met vriend Rachid dingen we mee om een droombaan: internationaal ambassadeur van Goede Doelen. Elke stem telt: http://www.internationaalambassadeur.nl/RachidenEveline

Met Rotterdamse groet,

EvW
http://www.evw.nu
e@evw.nu

Meer foto's via http://evwcreations.hyves.nl/fotos/


Boeken:

- Taai (2005)
- Twaalf reizen, dertien ongelukken (2009)
- Ticket to Trouble (2008 )
- Turbulentie 2005 (Blogposts)
- Turbulentie 2006 (Blogposts)
- Turbulentie 2007 (Blogposts)
- Turbulentie 2008 (Blogposts)
- Turbulentie 2009 (Blogposts)


Meer informatie, fotografie en kunst:
http://www.lulu.com/evw
Http://www.evw.nu




.....................................

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

...via het paradijs

23 December 2010

Van ramp tot ramp...

22 September 2010

De echte Rotterdammer (t)

30 Juli 2010

Drie kaartjes minder

23 April 2010

Elk nadeel hep zijn voordeel
Eveline

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt. Met Rotterdamse groet, EvW http://www.evw.nu e@evw.nu Boeken: - Taai (2005) - Twaalf reizen, dertien ongelukken (2007) - Ticket to Trouble (2008 ) - Turbulentie 2005 (Blogposts) - Turbulentie 2006 (Blogposts) - Turbulentie 2007 (Blogposts) Meer informatie, fotografie en kunst: http://www.lulu.com/evw Http://www.evw.nu .....................................

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 224373

Voorgaande reizen:

06 December 2009 - 28 December 2009

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Landen bezocht: