En we noemen haar..... Taai - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu En we noemen haar..... Taai - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu

En we noemen haar..... Taai

Door: Eveline van Wanrooij

Blijf op de hoogte en volg Eveline

25 Oktober 2005 | Nederland, Brielle

De verhalen waarmee ik de lezer sinds begin februari verveel, worden -bescheiden als ik ben- momenteel in een boek uitgegeven. Vrijdag 4 november zal mijn boekje "Taai" gepresenteerd worden in het supportershome van het Spartastadion (links van de Hoofdingang).

Iedereen die dit leest is uitgenodigd; hoe meer zielen hoe meer vreugd! Vanaf 19.30 ben je welkom voor een hapje en drankje. Om 20.30 zal het eerste boek aangeboden worden aan Hugo Borst. Vanaf dat moment is "de verkoop gestart". De kosten van het boekje zijn 12,50.

Voor wie nieuwsgierig is naar mijn nabije toekomst gaat gebeuren moet vooral de vierde november komen. Misschien dat ik het dan weet....



Het officiele persbericht van mijn uitgever, Totemboek:

PERSBERICHT:

Op vrijdag 4 november verschijnt het eerste boek van Eveline van Wanrooij:

TAAI, belevenissen van een tsunamivrijwilliger en backpacker in Thailand&.

U bent van harte uitgenodigd aanwezig te zijn bij de officiële presentatie in het Supportershonk van het Kasteel van Sparta, Spartapark Noord 1, te Rotterdam. Vanaf 19:30 bent u welkom en kunt u genieten in passende, Thaise sfeer.

Het eerste exemplaar wordt door de auteur rond 20:30 aan Hugo Borst aangeboden, schrijver van meerdere boeken en columnist van het AD.

In "TAAI" vertelt Eveline van Wanrooij in scherpe observaties en op levendige wijze haar avonturen als vrijwilliger en backpacker op puinruimmissie in het paradijs.
Met kerst 2004 verwoest een serie tsunami's grote delen van Aziatische en Afrikaanse kusten. In een feestelijk versierd huis ziet Eveline van Wanrooij dood en verderf op tv. Ze kan de beelden niet langer aanzien en besluit te gaan helpen. Bij de grote hulporganisaties biedt ze zichzelf tevergeefs aan als vrijwilliger. Ten slotte reist ze op eigen risico af naar het rampgebied in Thailand om ter plekke hulp te bieden. Ze gaat voor een lokale organisatie op Phuket aan de slag in het getroffen dorp Bang Tao en daarna op het paradijselijke eiland Ko PhiPhi, waarvan na de tsunami weinig meer over is. Dan komt ze erachter dat ze zelf met spoed hulp nodig heeft...


Over de auteur
Eveline van Wanrooij (1975) is een echte Rotterdamse levensgenieter. Ze studeerde vrijetijdskunde en had een eigen bedrijf in toerisme, werkte in een bierbrouwerij, was Mystery Guest in de Horeca, begeleidde kindervakanties, maakte reportages voor Stadsradio Rotterdam en werkt momenteel onder andere als gezinscoach. Haar twee grote hobby's zijn Sparta en reizen, waarvan vooral dat laatste haar in de meest ondenkbare situaties doet belanden. Tijdens haar missie in Thailand hield ze op internet voor de thuisblijvers een goedgelezen blog bij. Taai, haar debuut, is het resultaat van dit blog.


Informatie over het boek

Taai; belevenissen van een tsunamivrijwilliger en backpacker in Thailand is in eigen beheer uitgegeven bij Totemboek.
Voor meer informatie over de titel, een interview met de auteur, voor het aanvragen van een recensie-exemplaar of een digitale afbeelding van de cover kunt u contact opnemen met:
Femke Meijer of Yvette Cramer van Totemboek
020-4205798/020-6459972/info@totemboek.nl

Boekinformatie:
Titel: Taai; de belevenissen van een tsunamivrijwilliger en backpacker in Thailand
Auteur: Eveline van Wanrooij
ISBN: 90-77557-25-3

Uitgave: Totemboek, Amsterdam, www.totemboek.nl
Verschijningsdatum: november 2005
Omvang: 106 pagina's
Illustraties: fotokatern met kleurenfoto's
Bindwijze: gebrocheerd
Prijs: 12,50

Het boek is verkrijgbaar in de boekhandel en te bestellen via internet op: www.boekenmijn.nl ; www.totemboek.nl.

  • 26 Oktober 2005 - 08:08

    Karin En Wilco:

    nou meid wij zijn van de partij hoor. dikke kus

  • 02 November 2005 - 00:08

    Wesley:

    Ik heb ook weer eens gekeken hier. Mooie verhalen, en de foto's zijn om jaloers op te worden. Die van de omgeving dan hè! :-)

  • 28 November 2005 - 14:27

    Marika:

    Ik heb het boek vandaag gekregen, thanksssssssss
    nu weet ik wat ik moet doen hahah
    Ik laat je horen als ik hem uitheb.
    groetjesss
    marika

  • 09 December 2005 - 11:51

    Jeff:

    I was in Phi Phi briefly with Eveline and she is the most amazing person on the planet, please buy her book as it tells a very important story

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Brielle

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, To Do in this Life, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt.

Op deze blog kunt u ook op de hoogte blijven van een nieuwe zeer spannende wedstrijd om een droombaan. Samen met vriend Rachid dingen we mee om een droombaan: internationaal ambassadeur van Goede Doelen. Elke stem telt: http://www.internationaalambassadeur.nl/RachidenEveline

Met Rotterdamse groet,

EvW
http://www.evw.nu
e@evw.nu

Meer foto's via http://evwcreations.hyves.nl/fotos/


Boeken:

- Taai (2005)
- Twaalf reizen, dertien ongelukken (2009)
- Ticket to Trouble (2008 )
- Turbulentie 2005 (Blogposts)
- Turbulentie 2006 (Blogposts)
- Turbulentie 2007 (Blogposts)
- Turbulentie 2008 (Blogposts)
- Turbulentie 2009 (Blogposts)


Meer informatie, fotografie en kunst:
http://www.lulu.com/evw
Http://www.evw.nu




.....................................

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

...via het paradijs

23 December 2010

Van ramp tot ramp...

22 September 2010

De echte Rotterdammer (t)

30 Juli 2010

Drie kaartjes minder

23 April 2010

Elk nadeel hep zijn voordeel
Eveline

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt. Met Rotterdamse groet, EvW http://www.evw.nu e@evw.nu Boeken: - Taai (2005) - Twaalf reizen, dertien ongelukken (2007) - Ticket to Trouble (2008 ) - Turbulentie 2005 (Blogposts) - Turbulentie 2006 (Blogposts) - Turbulentie 2007 (Blogposts) Meer informatie, fotografie en kunst: http://www.lulu.com/evw Http://www.evw.nu .....................................

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 224531

Voorgaande reizen:

06 December 2009 - 28 December 2009

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Landen bezocht: