Poffertjes, haring en Sinterklaas - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu Poffertjes, haring en Sinterklaas - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu

Poffertjes, haring en Sinterklaas

Door: Eveline van Wanrooij

Blijf op de hoogte en volg Eveline

19 December 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De vorige post sloot ik met een cliffhangert af. Iedereen zit natuurlijk al een maand lang onrustig op zijn stoel te wippen, wat bedoelt ze toch? wat bedoelt ze toch? Eindelijk kan de rust wederkeren, ik zal het verklappen. (tromgeroffel) Ik kreeg een e-mail van iemand die me op een titel voor een boek bracht. Die titel sloeg in als een bom en ik besefte me dat ik er niet langer omheen kom; ik ga een tweede boek uitgeven. Wordt vervolgd....

De vorige keer dat ik in Nederland was werd ik er al op gewezen, er staat een bodybuilder in de krant die de Meij heet en een boek uitgegeven heeft. Nu verwacht de lezer het vast niet direct, maar dan is de kans vrij groot dat het familie is. Het blijkt niet alleen dat Berry de Meij, 's Neerlands meest opgepompte man, maar ook zijn jongere broertje Jorgen gekozen heeft voor een leven als spierbal. We zijn familie omdat zijn en mijn opa broers waren. Hij heeft niet alleen ook een boek uitgegegeven, hij leek ook nog eens flink op me (die arme vent). Zijn boek gaat over dat hij de sterren in Hollywood helpt om spierballen te kweken voor films. En zo hebben we ook een carriere in Hollywood gemeen!

Pas geleden ben ik weer naar Nederland gegaan, al had ik dat wat stil gehouden. Ik had namelijk voor mijn verjaardag een etentje in restaurant Soit gehad van Roland, de Spartaan. Met hem heb ik niet alleen Sparta gemeen, ook komen we uit hetzelfde deel van Rotterdam, namelijk West. We hebben menig gulden gespendeerd in dezelfde kroegen en restaurants voornamelijk rond de Nieuwe Binnenweg. En in mijn favoriete restaurant Soit is zijn beste vriend chefkok. Ik nam drie vakantiedagen op en ging op vakantie in eigen land. Het romantische tintje van deze vakantie kan ik echt niet langer ontkennen!

Roland is kunstenaar van beroep en werkt in heel Europa. Sinds ik hem ken heeft hij in Rotterdam, Valencia, Barcelona, Madrid, Keulen, Lissabon, Barcelona en Rotterdam gewerkt en tussendoor in Frankrijk gesnowboard. Zijn werkzaamheden variëren van het restaureren van een 17e eeuws schilderij tot het opzetten van een tenstoonstelling en art technician bij een filmfestival. Tussendoor is hij twee keer even in Londen geweest.

In tegenstelling tot de vorige keer dat ik in Rotterdam was, was het echt één groot vijf daags feest. Nou mag ik echt niets meer van Engelsen zeggen, want we hingen elke avond met een grote groep bekenden in de kroeg. Ook moest er even heel Nederlands gedaan worden, zoals patat met mayonaise eten, alsmede de oud Hollandse poffers en haring met uitjes. En waar kun je dat beter doen dan Scheveningen? Onder een onstuimig Hollands herfstluchtje zijn we twee dagen naar Scheveningen geweest.

Woensdag 22 november was het tijd voor afscheid, de dag om weer terug naar Londen te gaan, Roland vloog naar Barcelona. Precies een jaar daarvoor op 22 november was het ookal een dag van afscheid toen John weer terug naar Amerika vloog, na een drie weeks bezoek. Maar ook de dag dat ik hoorde dat een oud-vriendinnetje van mij, Naomi Verheul, op gruwelijke wijze omgebracht was in Café Inn & Out. Deze 22 november ging ik met Roland naar de begraafplaats in Crooswijk. Haar graf had brandende kaarsjes en heel veel bloemen. De avond daarvoor sliepen we in hotel Bazar, tegenover waar ze ooit gewoond had en vlakbij de kroeg waar ze nooit meer uit kwam. Terwijl de laatste avond van mijn minivakantie een groot feest had moeten worden, stond het toch in het teken van haar. Mijn boek zal ik zeker aan haar opdragen, al krijgt niemand haar daarmee terug. 22 november is nu echt officieel de dag van het afscheid. Ik vloog weer naar "huis", naar Londen.

Het is hier in Londen enorm Kerst, heeeeel erg Kerst. Bijna romantisch. Maar gelukkig werd er ook langdurig stilgestaan bij Sinterklaas. De Hems had weer groots uitgepakt met een Sinterklaas en twee Zwarte Pieten. Kate en Madita waren zwarte piet en mijn taak die avond bestond godzijdank slechts uit fotograferen. Maar terwijl ik dacht dat ik in het complot met Michel (van de Hems), Kate en Madita zat, bleek er nog een ander complot te bestaan. Ik moest bij de Sint op schoot en wel als eerste. KRIMP!!!! De Sint was door Kate en Madita iets te goed voorgelicht en maakte me nog kleiner. Ik betrapte mezelf erop dat alleen maar met “ja Sinterklaas, nee Sinterklaas” kon antwoorden. Seconden duurder eeeeeuwig.

Ook deden we met de BN-ers aan surprises. Dat is trouwens uiteindelijk de naam geworden voor de groep Nederlanders waar ik hier mee omga, het staat voor Bevriende Nederlanders (maar meestal voor Beschonken Nederlanders). Echte ouderwetse surprise avond met gedicht, kado én surprise. Ik kreeg een jaren ’80 radio, vanwege mijn grote voorkeur voor jaren ‘80 muziek, met daarin een CD van de Foo Fighters. Ik had Hester getrokken en zij moest o.a. het mannelijk personeel van de Hems fouilleren en op het mannentoilet verder zoeken naar aanwijzingen. Wat is het toch gek dat je in het buitenland meer Nederlands doet dan in Nederland zelf! Tenzij..... je weer even met beide benen op de grond komt te staan als ze muziek draaien en je een Engelse vriend moet uitleggen wat er met de tekst bedoeld wordt. En dan gaat het natuurlijk niet om Boudewijn de Groot of Doe Maar liedjes, maar om Skihut achtige "muziek". Favoriet van de Engelse Paul was: Ik heb een toetoetoeter op mijn waterscooter en daarmee toetoetoeter ik naar jou. Heel hoogstaand.

Paul heeft twee Arsenal seizoenskaarten en vroeg me pas geleden een keer mee. Ik had me bijzonder verheugd op een wedstrijd in de Premier League, maar dat ik de eer had bij de topper en tevens Noord Londense derby Arsenal- Tottenham Hotspur te mogen zijn, vond ik toch wel een eer. Het werd een onverwachte 3-0, net zo als mijn eigen clubje tegen Ajax had gedaan een paar dagen daarvoor. Mooi nieuw stadion, mooie sfeer, mooie uitslag.

En als ik mijn stukje zo eens terug lees, besef ik me hoe rustig het de laatste tijd is. Geen gekke ongelukken, natuurverschijnselen, evacuaties, ellende met Kings Cross, niets geks eigenlijk. Misschien dit nou periodes zijn waarbij ik op de vraag "hoe is het?" een keer zou kunnen antwoorden met "zijn gangetje".

Heb ik dan helemaal niet op het nieuws gezeten? Die Russische spion lag wel vlakbij mijn huis in het ziekenhuis,"mijn" ziekenhuis, het University College Hospital bij Warren Street. U weet wel, waar ik de eerste twee maanden al 12 uur op de afdeling Accident en Emergency heb doorgebracht. Ik loop vaak naar huis via de Tottenham Court Road en dan kom ik langs dat ziekenhuis. Elke dag gaf het aantal pers aan hoeveel nieuws er omtrent die zaak was. Trouwens, sushi grapjes zijn nog steeds welkom hoor.

Is er dan helemaal niets geks te melden? Ik zou natuurlijk kunnen melden dat ik woensdag naar Nederland terug vlieg voor een twee uur durende live talkshow waarin ik hoofdgast ben. En waar dat niet eens gaat over Lulu, maar over mijzelf en mijn boek. Ik zou kunnen melden hoe laat dat is en op welke zender. Maar stel je nou voor dat ik nog zenuwachtiger word en in Kopspijkers beland of erger nog als blunder van het moment in YouTube vorm in mensen hun emailinbox beland. Nee, dan vertel ik het liever achteraf.....


Update 21 december 2006:

Het is natuurlijk de Goden verzoeken om te schrijven dat ik de laatste tijd niet op het nieuws heb gezeten of dat er geen rare natuurverschijnselen hebben plaats gevonden!
Mijn 5 minutes of Fame is in mist opgegaan toen ik gisteren op Heathrow vast te zitten. Mijn interview is niet doorgegaan...

http://www.nu.nl/news/922863/21/Heathrow_schrapt_vluchten_wegens_dichte_mist.html

  • 20 December 2006 - 11:54

    Maud:

    Hey eef,

    Het is goed om te weten dat het nu rustiger wordt om je heen. Dat er geen natuurverschijnselen en dergelijke zijn. Aangezien ik dat zelf niet mee wil maken.
    Het is gewoon nu tijd om leuke dingen voor jezelf te hebben. En daar wil ik graag aan mee doen. Er is genoeg te doen in deze gezellige stad en zo nu en dan met een groepje meiden die onveilig maken vind ik wel gezellig.
    Heel veel succes met de tv show en laat me snel weten hoe het gegaan is.

    Hele dikke kus, Maud

  • 21 December 2006 - 18:19

    Xan:

    Is dat wat zeg! nou goed, ik zie je morgen en hopelijk volgende week op tv!
    x xan

  • 24 December 2006 - 09:48

    Bar:

    Geeft niks joh! Komende ..... gaan we gewoon opnieuw voor de buis zitten tussen ... en ... En fijn om te weten is dat dan half Nederland vrij is dus daar hoef je helemaal niet zenuwachtig van te worden ;)

  • 28 December 2006 - 12:25

    Senior:

    Ben je nou wel of niet op tv geweest ? De Spartabus staat klaar. Leuk verhaal.

  • 30 December 2006 - 16:55

    Claudia:

    Ha Eveline,

    Het is alweer heel lang geleden dat we mekaar gesproken hebben, maar ik heb al die tijd keurig met je mee gelezen hoor !!!

    En nu ik les dat er een volgend boek aan komt wilde ik toch even reageren. Ik als trouwe lezer wil er natuurlijk wel een exemplaar van bemachtigen. Ben heel erg benieuwd.

    Heb trouwens zelf ook plannen voor een boekje voor een speciale gelegenheid, maar dat zet ik je binnenkort evne op de mail, want ik heb er nog een hoop vragen over.

    Tot mails,

    Claudia

  • 31 December 2006 - 16:36

    Peet:

    Dvd met ALLE hoogtepunten is in de maak,en zal in de eerste week van jan.2007 gedurende een in allerijl georganiseerde gala avond in premiere gaan..de locatie wordt ivm de verwachte toestroom van sensatiepers uit alle windstreken slechts aan zorgvuldig geselecteerde individuen verstrekt,mede daar Nieuwe Binnenweg 163 te Rotterdam een beperkte capaciteit heeft...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, To Do in this Life, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt.

Op deze blog kunt u ook op de hoogte blijven van een nieuwe zeer spannende wedstrijd om een droombaan. Samen met vriend Rachid dingen we mee om een droombaan: internationaal ambassadeur van Goede Doelen. Elke stem telt: http://www.internationaalambassadeur.nl/RachidenEveline

Met Rotterdamse groet,

EvW
http://www.evw.nu
e@evw.nu

Meer foto's via http://evwcreations.hyves.nl/fotos/


Boeken:

- Taai (2005)
- Twaalf reizen, dertien ongelukken (2009)
- Ticket to Trouble (2008 )
- Turbulentie 2005 (Blogposts)
- Turbulentie 2006 (Blogposts)
- Turbulentie 2007 (Blogposts)
- Turbulentie 2008 (Blogposts)
- Turbulentie 2009 (Blogposts)


Meer informatie, fotografie en kunst:
http://www.lulu.com/evw
Http://www.evw.nu




.....................................

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

...via het paradijs

23 December 2010

Van ramp tot ramp...

22 September 2010

De echte Rotterdammer (t)

30 Juli 2010

Drie kaartjes minder

23 April 2010

Elk nadeel hep zijn voordeel
Eveline

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt. Met Rotterdamse groet, EvW http://www.evw.nu e@evw.nu Boeken: - Taai (2005) - Twaalf reizen, dertien ongelukken (2007) - Ticket to Trouble (2008 ) - Turbulentie 2005 (Blogposts) - Turbulentie 2006 (Blogposts) - Turbulentie 2007 (Blogposts) Meer informatie, fotografie en kunst: http://www.lulu.com/evw Http://www.evw.nu .....................................

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 224531

Voorgaande reizen:

06 December 2009 - 28 December 2009

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Landen bezocht: