Stel…. - Reisverslag uit Oostvoorne, Nederland van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu Stel…. - Reisverslag uit Oostvoorne, Nederland van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu

Stel….

Door: Eveline van Wanrooij

Blijf op de hoogte en volg Eveline

31 Januari 2006 | Nederland, Oostvoorne

Stel, je bent op een voormalig paradijselijk Thais eiland aan het werk na de tsunami met een leuke groep mensen uit alle landen, waarmee je een bijzondere en intense tijd beleeft…

Stel, er zit een jongen bij waar het meteen erg goed mee klikt en je wordt verliefd…

Stel, het blijkt wederzijds en jullie krijgen wat, tot groot plezier van je groepsgenoten…

Stel, je moet hem na twee dagen relatie vertellen dat je beginnende kanker hebt en dat dat ook voor hem gevolgen heeft…

Stel, hij besluit bij je te blijven en jullie gaan tussen de ziekenhuisbezoeken samen door Thailand trekken, waar je een heel bijzondere tijd samen beleeft…

Stel, je beseft dat je heel veel om hem geeft en je denkt: met hem wil ik verder en schreeuwt dat van de daken…

Stel, de eerste twee maanden in Amerika bevallen goed en je besluit te emigreren…

Stel, je geeft een boek uit over deze niet alledaagse relatie wat je aan hem opdraagt…

Stel, je geeft interviews in –zelfs- landelijke media waarin je zegt dat hij de liefde van je leven is…

Stel, hij verrast je op je dertigste verjaardag waar al je vrienden en familie bij zijn…

Stel, de tijd die hij in Nederland is, blijkt hij niet meer de man die je gewend bent…

Stel, je krijgt te horen dat je niet te vertrouwen bent, dat je manipuleert, dat je vriendelijkheid verdacht is, dat je niet genoeg moeite voor hem doet, dat je te weinig geld verdient, dat je niets voor hem over hebt, dat je ‘t om zijn geld doet, dat je het om een gratis vakantie doet, dat je een ander hebt, dat je niet zelfstandig genoeg bent, dat je meer om dat boek geeft dan om hem, dat je te veel feest, dat je hem gebruikt om in de filmindustrie door te breken, dat je meer om je voetbalclub geeft, dat je hem gebruikt om Amerikaan te worden, dat je niet genoeg naar hem luistert, dat je zijn verwijten niet serieus neemt, dat je eigenlijk op vrouwen valt, dat je te weinig respect voor hem toont, dat je niet zo moet zeuren om kleine dingetjes, dat je niet enthousiast genoeg reageerde toen hij je verraste, dat je niet beseft wat hij allemaal voor je doet, dat je in de toekomst vast vaak hoofdpijn zal hebben, dat je niet van hem houdt en dat je dat nooit laat merken…

Stel, dat dat allemaal in één gesprek gezegd wordt, waarvan je er inmiddels meerdere per week moet voeren…

Stel, je begint je glimlach te verliezen…

Stel dat het in de toekomst nog veel erger wordt!

Stel, dat je beseft dat je niet zo’n toekomst wilt…

Stel, dat je voor de keuze staat om al je vrienden en familie te verlaten voor één man, die extreem achterdochtig, grillig en snel boos is…

Stel, dat je dat niet doet…

Stel, dan ben je niet langer een stel.
Dan ben je dertig en helaas weer vrijgezel…

  • 31 Januari 2006 - 16:39

    Eva Manintveld:

    hee eef sterkte met alles

  • 01 Februari 2006 - 12:01

    Xan:

    Het lijkt wel een gedicht! Ik spreek je zo meteen.
    X Xan

  • 03 Februari 2006 - 16:07

    Kim:

    Goed van je...

  • 09 Februari 2006 - 18:20

    Martine:

    Jeemig....wat een verhaal.
    Ik snap het echt niet, maar jij zelf waarschijnlijk ook niet goed. Ik vind het echt heel jammer voor je en had al die woorden ook nooit uit zijn mond verwacht. Wel goed dat je er dan nu ook direct een punt achter zet, terwijl je nog super gek op hem bent denk ik. Heel veel sterkte er mee. En ook al zien we elkaar niet, ik vind het toch een leuker idee dat je gewoon dicht bij in Nederland blijft.
    Liefs van je puinruim vriendinnetje Tinus

  • 11 Februari 2006 - 13:40

    Je Vader:

    een rottige boodschap goed geschreven.Sterkte.

  • 15 Februari 2006 - 14:29

    Paul:

    Pfff....heftig.
    Hopelijk kan (goede) muziek je ook steun geven.
    Sterkte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oostvoorne

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, To Do in this Life, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt.

Op deze blog kunt u ook op de hoogte blijven van een nieuwe zeer spannende wedstrijd om een droombaan. Samen met vriend Rachid dingen we mee om een droombaan: internationaal ambassadeur van Goede Doelen. Elke stem telt: http://www.internationaalambassadeur.nl/RachidenEveline

Met Rotterdamse groet,

EvW
http://www.evw.nu
e@evw.nu

Meer foto's via http://evwcreations.hyves.nl/fotos/


Boeken:

- Taai (2005)
- Twaalf reizen, dertien ongelukken (2009)
- Ticket to Trouble (2008 )
- Turbulentie 2005 (Blogposts)
- Turbulentie 2006 (Blogposts)
- Turbulentie 2007 (Blogposts)
- Turbulentie 2008 (Blogposts)
- Turbulentie 2009 (Blogposts)


Meer informatie, fotografie en kunst:
http://www.lulu.com/evw
Http://www.evw.nu




.....................................

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

...via het paradijs

23 December 2010

Van ramp tot ramp...

22 September 2010

De echte Rotterdammer (t)

30 Juli 2010

Drie kaartjes minder

23 April 2010

Elk nadeel hep zijn voordeel
Eveline

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt. Met Rotterdamse groet, EvW http://www.evw.nu e@evw.nu Boeken: - Taai (2005) - Twaalf reizen, dertien ongelukken (2007) - Ticket to Trouble (2008 ) - Turbulentie 2005 (Blogposts) - Turbulentie 2006 (Blogposts) - Turbulentie 2007 (Blogposts) Meer informatie, fotografie en kunst: http://www.lulu.com/evw Http://www.evw.nu .....................................

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 224394

Voorgaande reizen:

06 December 2009 - 28 December 2009

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Landen bezocht: