7 juli - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu 7 juli - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu

7 juli

Door: Eveline van Wanrooij

Blijf op de hoogte en volg Eveline

07 Juli 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

vorig jaar 7 juli was ik in een foto studio in amsterdam voor een interview met de flair. net na de fotoshoot kwam het bericht binnen dat londen getroffen was door een terreuraanslag. een bijzonder moment voor alle aanwezigen. we hadden veel steun aan elkaar en zal ze nooit meer vergeten.

nu een jaar later woon ik in londen. om de hoek bij kings cross waar de herdenking gehouden werd. dat was omdat een van de bommen hier is afgegaan. om 8.52 stond ik vooraan bij de herdenking waar de burgemeester bloemen legde. een bijzonder moment. eigenlijk was ik gewoon op weg naar werk, maar was het iets te druk en bleef ik staan vooraan het hek, direct achter de vele vele pers. een spaanstalige tv ploeg draaide zich om en vroeg me of ze me konden interviewen. tuurlijk, ik heb veel ervaring met buitenlandse pers doordat ik in 2001 door rotterdam marketing gevraagd werd om alle buitenlandse pers te begeleiden en interviews te geven over de stad. ik beantwoordde de vragen en hij bedankte me. niet lang daarna kwam er een indisch ogende vrouw naar me toe met camera man of ze ook een interview mochten doen. ik beantwoordde de vragen en maakte wat statements tussen door over dat je niet bang moeten laten maken en dat het je leven niet mag gaan beheersen. anders geef je die ze nog hun zin ook. maar dan wat sterker omschreven. ze bedankte me hartelijk en ik vroeg verder niet waar ze van waren. even later kwam ik ze weer tegen en vroeg hen iets. of ze ook vonden dat de opkomst zo mager vonden. we kletsen nog een beetje en toen vroeg ik tussen neus en lippen door, waar ze van waren. ze gaf me een veelbetekende glimlach en zei: cnn international. ik stond met een bek vol tanden. later hoorde ik van david dat ze een beroemdheid was.

op weg naar werk. sinds de dag ervoor had ik een collega gekregen uit frankrijk, michael. hij en zijn verloofde, victoria uit rusland, waren ook op kantoor.

vorige week week vrijdag werd ik wakker met pijn in mijn linkerhand. nu heb ik altijd wel wat, dus gaf ik er geen aandacht aan. maar na vijf dagen was mijn hand extreem pijnlijk en gezwollen, verontrustend groot. het deed heel veel pijn. ik kon niets meer met links. ik was er al voor naar de dokter gegaan, maar die was niet echt onder de indruk, niet gebroken. hij maakte een afspraak voor een week later. toen david me vanmorgen zag, stuurde hij me meteen naar het ziekenhuis. victoria die zelf een gebroken pols heeft, had mijn hand goed bekeken en zei dat hij erg veel groter geworden was.

naar het ziekenhuis. in de emergency van het ziekenhuis bij warren street moest ik me registreren en gaan wachten. tot mijn grote verbazing kwam er een half uurtje later een vrouw binnen met precies dezelfde hand en kromme houding. van alle plaatsen waar ze kon gaan zitten, ging ze naast mij zitten.
ook zij kon al een paar dagen geen gebruik meer maken van haar hand en kon ook haar vingers niet meer bewegen. haar naam was naima en ze was er met haar man, aan wie ze overduidelijk veel steun had. ik doe al een paar dagen alles met een hand, ook typen. na twee uur was ik aan de beurt en de griekse dokter zei dat ik erg op tijd was. ik heb een flink infectie naast mijn knokkel. hij tekende een zwarte lijn op mijn hand en als de zwelling onder die lijn zou komen moest ik onmiddelijk terugkomen. emergency, zei hij met een opeens erg serieuze blik. ik heb twee antibioticakuren met 12 pillen per dag.

naar de apotheek. in de boots op trafalgar was ik de vorige dag erg goed geholpen, door drie mensen in totaal. toen ik binnen kwam lopen zagen twee personeelsleden me binnenkomen en het meisje informeerde me meteen hoe het ging en of ik al naar het ziekenhuis was geweest, niet beseffende dat ze in haar bezorgheid de klant niet helemaal goed had af geholpen. dat nam de klant in kwestie niet in dank af, met ogen vol vuur zei ze dat ze de transactie niet had afgemaakt. het meisje van de apotheek schrok ervan en ging verder met haar bezorgheid over mijn hand. niet veel later bleek dat de klant in kwestie de hoogste mamager erbij had gehaald. toen ik dat hoorde, werd ik boos, hier kan ik zo slecht tegen (er zijn ergere dingen, zeker op. dan wil ik ook de manager spreken en wel meteen! met het lood nog in de schoenen kwam de manager naar me toe, ze had duidelijk de wind van voren gehad van de boze klant. goed, en nu doe ik mijn zegje. ik vertelde dat ik zelden met zoveel oprechte bezorgdheid en vriendelijke service behandeld ben in een apotheek en dat dat stukje persoonlijke aandacht voor de klant het beste is wat je van je personeel kan krijgen. de manager staarde me met grote ogen aan en zei: maar je hebt dus geen klacht? nee, ik ben een uitermate tevreden klant. ooooo, zou je me een plezier willen doen, is die dikke hand je schrijfhand? nee? zou je dat kunnen opschrijven? welja. voor ik het wist zat ik in een hokje in de hoek van de zaak een formele engelse brief te schrijven naar de hoogste directeur van de grootste drogisterij/apotheek keten van de uk te schrijven. ere wie ere toekomt! het personeel was behoorlijk uitgelaten met de brief.

naar kantoor. michael en zijn verloofde waren inmiddels op huizenjacht en david en ik waren alleen op kantoor. het was tijd voor de contract bespreking, wan die stond voor vanmiddag gepland. ik kreeg te horen dat ik geen verlenging kreeg en zeker geen opslag, maar een nieuw contract van een maand. ik was er kapot van. ik heb alles maar dan ook alles wat ik kon doen voor dit bedrijf gedaan. ten koste van mijzelf settelen in deze stad waar ik niemand ken. ik heb veel verschillende collega's geholpen, zonder dat ze het van elkaar wisten en david dus ook niet. hij is ook een groot deel van de tijd aan het feesten in het buitenland geweest, hij kon het ook niet weten. een maand contract, met een zes maanden huur/wurgcontract..... goed, laten we niet op de zaken vooruitlopen. maar het gebrek aan erkenning voelde vele malen pijnlijker dan mijn steeds groter wordende hand. ik kon het toch niet laten en ging nog even aan de slag op het steeds drukker wordende forum (www.lulu.com, erg leuk). maar om 7 uur gaf ik daar de bres aan.

naar huis. onderweg belde ik naima. hoe het met haar was, ze was er erger aan toe dan ik, ze was zo bezorgd. ze was weer in het ziekenhuis, waar ze waarschijnlijk morgenvroeg geopereerd moet worden. de antibiotica sloegen niet aan. bij kings cross aangekomen (ik ga maar lopen, die ov kosten rijzen de pan uit! 7,50 euro per dag), was er nog steeds veel pers. een man, die model had gestaan voor ken van barbie gaf zojuist een interview. ik maakte er een foto van. thuis aangekomen wilde ik wel weten hoe 7/7 verder herdacht was, ik heb er weinig van meegekregen. het cnn journaal van 9 uur zette ik op en plotsklaps zie ik ken zijn zegje doen. het verdriet van de slachtoffers op tv en het nieuws van werk deed me de nodige zout-water stromen vrijlaten. door mijn tranen heen zag ik mijzelf. op cnn, compleet met mitella. ze hadden mijn interview aan het einde van de documentaire geplaatst, mijn opmerking over het niet laten beheersen van je leven door angst als slotconclusie makend. vandaag hebben miljoenen mensen mij gezien. vandaag 7 juli.

naar het ziekenhuis terug. terwijl ik cnn zat te kijken bekeek ik ook mijn hand. ik besefte me dat net als naima ik vanavond naar het ziekenhuis terug moet. de zwelling heeft mijn pols bereikt (ver onder de dokters lijn), het gaat sneller dan ooit. mijn hand is zo enorm, vele malen erger dan op de foto van vanmiddag. tijdens het schrijven van dit is het al erger geworden. het wordt niet fraai, ik heb het met frank al meegemaakt in zijn been. het is waarschijnlijk voor het eerst dat ik iets met balkenende gemeen heb.

ik ga eerst mijn tas inpakken, een hapje eten ergens, het zal een lange nacht worden. de nacht van 7 juli 2006. de vreemdste dag uit mijn leven.

  • 08 Juli 2006 - 21:49

    Nett:

    haai,
    ik zit te wachten op de fam jonasse en ben helemaal klaar voor de vakantie. Ben blij dat het weer wat beter gaat met je hand.
    tot mails/skype/cam's! bye bye x nett


  • 09 Juli 2006 - 17:21

    Marco:

    Wat een verhaal weer! Eef op CNN, what's next, Oprah? haha Succes met je hand.

    x

  • 09 Juli 2006 - 19:09

    Hofland:

    Had ik jou al gelukkig nieuwjaar gewenst? xxx! Succes met je hand!

  • 09 Juli 2006 - 19:51

    Eva:

    ha eef wat maak je toch weer veel mee sterkte met je hand

  • 09 Juli 2006 - 20:29

    Lydia:

    Hey Eef!

    Ik vond het leuk dat ik je vandaag even gezien heb ;-) en blij te horen dat het al een stuk beter gaat met je hand. Bizar die foto! Ik ga morgen voor je duimen zoals beloofd! en ik spreek je snel weer!

    groeten en een pootje van Sammie!!

  • 09 Juli 2006 - 21:10

    Jo:

    Wat een vreemde berichten uit Londen! Maar bij jou kijk ik nergens meer van op. ;-) Ik begrijp dat het weer wat beter gaat met ja hand, gelukkig maar. Wat een sukkel die baas van jou, hij beseft niet wat hij in handen heeft...
    hou je taai xxx

  • 11 Juli 2006 - 14:30

    Karin:

    het wijfie,
    jij heb ook altijd wat he! ik heb echt met je te doen kijk je wel goed uit met je hand, en eefje op cnn wat ga je hier na doen ga je naar oprah daar gezellig op de bank zitten ha ha ha. trouwens het is niet echt loyaal van ze dat ze niet een langer contract geven na alles wat jij voor ze doet maar maak je niet ongerust ze zullen heus nog wel inzien dat ze niet zonder eefje kunnen en dan vragen ze niet alleen of dat je wil blijven maar krijg je ook opslag, ha ha ha, meid ik blijf je volgen dikke kus.

  • 13 Juli 2006 - 12:35

    Sil:

    Mooi verhaal. Jammer dat ik CNN niet gezien heb.
    Zie je wel bij Oprah.Iets versturen kan ook via mammoet. Je moet het dan alleen ergens ophalen.
    Paula kan dat via Tom van der Enden wel regelen.
    Hou je taai. Hoop dat Lulu inziet welke fout ze maken.

  • 16 Juli 2006 - 20:22

    Caroline:

    He eef, ondanks je hand heb jij het toch altijd maar weer goed voor elkaar, nu weer in Londen, heerlijk! En ik hoop dat ik over twee weken even langs kan komen, moet er heen voor m'n werk, dus i'll keep you posted!! In de tussentijd: veel plezier met xan en inn, maar misschien zijn die alweer in het vliegtuig nu... groetjes!! car.

  • 18 Juli 2006 - 22:00

    Xan:

    Werk nu bij met onze avonturen!! Ik noem maar een ontsnapping uit de handen van een serial killer, een veredelde terroristisch aanslag en de ramp met de rondvaartboot.

  • 19 Juli 2006 - 10:25

    Nett:

    je hebt de hartelijke groeten van mw. Tjalinks!
    ik kwam dr tegen op het strand. leuk he!
    doehoeiee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, To Do in this Life, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt.

Op deze blog kunt u ook op de hoogte blijven van een nieuwe zeer spannende wedstrijd om een droombaan. Samen met vriend Rachid dingen we mee om een droombaan: internationaal ambassadeur van Goede Doelen. Elke stem telt: http://www.internationaalambassadeur.nl/RachidenEveline

Met Rotterdamse groet,

EvW
http://www.evw.nu
e@evw.nu

Meer foto's via http://evwcreations.hyves.nl/fotos/


Boeken:

- Taai (2005)
- Twaalf reizen, dertien ongelukken (2009)
- Ticket to Trouble (2008 )
- Turbulentie 2005 (Blogposts)
- Turbulentie 2006 (Blogposts)
- Turbulentie 2007 (Blogposts)
- Turbulentie 2008 (Blogposts)
- Turbulentie 2009 (Blogposts)


Meer informatie, fotografie en kunst:
http://www.lulu.com/evw
Http://www.evw.nu




.....................................

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

...via het paradijs

23 December 2010

Van ramp tot ramp...

22 September 2010

De echte Rotterdammer (t)

30 Juli 2010

Drie kaartjes minder

23 April 2010

Elk nadeel hep zijn voordeel
Eveline

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt. Met Rotterdamse groet, EvW http://www.evw.nu e@evw.nu Boeken: - Taai (2005) - Twaalf reizen, dertien ongelukken (2007) - Ticket to Trouble (2008 ) - Turbulentie 2005 (Blogposts) - Turbulentie 2006 (Blogposts) - Turbulentie 2007 (Blogposts) Meer informatie, fotografie en kunst: http://www.lulu.com/evw Http://www.evw.nu .....................................

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 224654

Voorgaande reizen:

06 December 2009 - 28 December 2009

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Landen bezocht: