Horizons - Reisverslag uit Oostvoorne, Nederland van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu Horizons - Reisverslag uit Oostvoorne, Nederland van Eveline Wanrooij - WaarBenJij.nu

Horizons

Door: Eveline van Wanrooij

Blijf op de hoogte en volg Eveline

28 Maart 2007 | Nederland, Oostvoorne

Na bijna 300 dagen is er een einde gekomen aan mijn buitenlandse avontuur in Londen. De laatste paar weken stonden vooral in het teken van verhuizen. Roland verkocht vorige maand zijn huis in de Coolhaven en moest verhuizen. Ongelukkigerwijze viel mijn eigen verhuizing samen met nog een verhuizing. Het kantoorpand waar we nog niet al te lang in zaten werd per 1 maart verhuurd aan een ander bedrijf en moesten we er dus uit. Al tien keer hadden we gehoord dat we nu echt een nieuw pand hadden, maar elke keer ging dat weer niet door. En zeker nu we alweer weken zonder baas werken, was het plotsklaps eind februari. We zitten nu in drie verschillende kleine kantoren in hetzelfde pand, nog steeds het Goldencross House op Trafalgar Square. Ongelukkige timing, want net toen ik nog wat tijd wilde doorbrengen met mijn toffe internationale collega's, zaten ze op loop- in plaats van schreeuw afstand. Nog veel ongelukkigerwijze zit ik weer in een kamer met Duitsland, maar gelukkig ook met Italië. En nog veeel meer ongelukkigerwijze is het Duitse team uitgebreid van één naar twee en staat het dus 1-2 voor Duitsland. Het toeval wil dat beide Duitsers Daniel heten en ik nu dus op een kamer zit met Daniel, Daniel en Daniella.

Van alles in Londen ga ik het meeste de mensen om me heen missen, zoals mijn inmiddels elf collega's en natuurlijk de BN-ers. Toen ik vijf weken geleden mijn vertrek uit Londen aankondigde, werden nog snel allemaal leuke dingen georganiseerd. Maud, een uitblinker in originele dingen organiseren, had een Valentijnsdag activiteit: sokaapjes maken in de kroeg beneden haar. Ik had geen idee wat het inhield, maar het werd een toffe avond. Ik besef dat bovenstaand stukje een vrij hoog Margriet-Libelle gehalte heeft, maar de avond zeker niet! Werden we in het begin van de avond door wat stoere Engelse mannen met pints nog vreemd aangekeken, na een uurtje zat de halve kroeg (inclusief de stoere mannen met pints) gezellig pratend te naaien en om naaitips te vragen. Blijkt dat naaien in de kroeg best een band schept. Mijn aap is na zeven uur noeste (en ietwat aangeschoten) arbeid nog steeds niet af, maar de naam is al wel bekend: Sokrates. Een foto van Sokrates wordt geplaatst zodra hij af is.

Ook bezochten Maud, Mauds vriend Peter, Hester en ik het Chinese Nieuwjaar in China Town, hadden de vrouwelijke BN-ers een Italiaanse avond, had ik met mijn collega's een tweede avondje wijnproef-competitie (waarbij ik dit keer niet de helft van alle wijn won) en woonde ik op de valreep eindelijk een concert bij in muziekstad Londen. Ik kreeg via de email het terechte verwijt dat ik in een stad als Londen niet genoeg gebruik maakte van de briljante muziek die hier vandaan komt en de bijbehorende optredens. Ik hield het niet bij wie waar optrad en waarom. Mijn favoriete band van dit moment diende zich op andere wijze aan....

Ik stond op een ochtend zoals elke ochtend in de Starbucks op Charing Cross toen er een knappe man met snor binnenkwam. Ik dacht nog: "hee, een knappe man met snor". Toen ik eenmaal mijn vleugje vanille stond toe te dienen in mijn veel te grote kartonnen beker met Ruandese berggrondkoffie, drong het tot me door. Er is per slot van rekening maar één knappe man met snor. Voorzichtig nam ik de man nogmaals waar en verhip; het was de zanger van The Killers. Althans, als het hem niet was, leek hij er sprekend op. Ik had mijn camera bij me, maar durfde de mogelijke blunder niet aan. Ik holde naar kantoor en googelde meteen op de band en waar ze zich op dat moment bevonden. En inderdaad, ze waren in de UK. Aaaarghh, ik had dus net voor mijn vertrek met de zanger van the Killers op de foto gekund. Je komt ze niet zo snel in Oostvoorne tegen. Zucht. Maar het nieuws was tweeledig; ik was dichterbij een Killers concert dan ooit tevoren. Het was stijf uitverkocht, maar dat deerde Emmy en mij niet veel. We gingen er met een flinke portomonnee naar toe en hoopten op de zwarte markt. Ik had een enorme mazzel en kocht in een donker hoekje bij het Wembley stadion twee kaartjes voor 100 pond (150 euri), terwijl hij met 180 begon. De ware prijs was 64 pond, niet slecht! Het concert was waanzinnig en het publiek ging los. Te verwachten hoogtepunt: Mr Brightside! Het dieptepunt: het verliezen van mijn digitale camera. Het hoogtepunt na afloop: mijn verhaal doen bij iemand die precies diegene blijkt te zijn die mijn camera had teruggevonden.

Na het concert had ik nog een verjaardagsfeestje in een nachtclub in Covent Garden, waar alle vrouwelijke BN-ers waren. Een wereldavond, maar de leukste avond in Londen moest nog komen. Twee weken erna was de Doeiparty, een naam die mijn niet-Nederlandse collega’s verzonnen hadden. De dag begon met een laatste wandeling langs Regents Canal naar Camden met Roland. Waarschijnlijk het enige stukje Londen wat ik echt ga missen. De avond begon met een etentje met Michael en zijn Russische verloofde, een ander Russisch meisje, Madita, Roland en ik in een Italiaans restaurant in China Town. Niet geheel onverwacht lag dat om de hoek van de Hems, waar al helemaal niet onverwacht het feestje gepland was. De avond eindigde zoals vele avonden op de dansvloer van de O’Neils om de hoek. Echt een wereldavond! Dank aan mijn collega’s, de BN-ers en het personeel van Hems, die ik ook echt ga missen.

De volgende ochtend (lees: drie uur nadat ik in bed stapte) was er vroeg werk aan de winkel. Ik moest die dag al mijn spullen inpakken, in het huurbusje laden, het huis schoonmaken, naar Nederland toe rijden en mijn spullen weer uitpakken. Een iets té ambitieus plan. Roland was met een busje naar Londen gereden en had daar nog wat spullen van hemzelf opgehaald. Samen laadden we de spullen in het busje en maakten we het huis schoon. Mijn huisbazin kwam rond het middaguur en maakte me al snel duidelijk dat zij de rest wel zou doen. Zonder vragen of verdere eisen te stellen, gaf ze me mijn borg terug die ik eigenlijk een beetje vergeten was, 1200 euro. Met deze enorme meevallert in mijn zak begonnen we onder een strak blauwe hemel aan de terugreis naar Nederland.

De laatste paar weken droomde ik vaak over horizons. Horizons overal om je heen, zover als je kon zien. Ik vroeg me af waarom ik daar steeds over droomde of wat het betekende. Toen ik in het busje op weg naar Nederland zat, wist ik het: Dát was dus wat ik al die tijd gemist had, de horizon zien. Londen is een stad waarbij je altijd tussen gebouwen bent, totaal geen ruimtelijke stad. Eerder claustrofobisch. Een zucht van verlichting ging door het busje heen toen ik uitkeek over de wijde Nederlandse horizons. Een beetje teleurgesteld door mijn oerhollandse insticten kwam ik tot de conclusie dat mijn mogelijkheid tot ontspannen samenhangt met de hoeveelheid horizons die ik zie. Tijdens de rit naar Oostvoorne werd mijn gebrek aan horizons ruimschoots aangevuld. Oostvoorne werd die zondag echter niet gehaald. Ergens in Zeeland hadden we het gehad en namen een niet nader te noemen hotel in Goes. De volgende dag deden we ons onder een strakblauwe hemel weer tegoed aan melancholische Hollandse vergezichten en historische en foute dorpjes als Veere en Renesse.

Drie dagen nadat ik in Nederland was, moest ik alweer terug naar Londen voor werk. Het was een bijeenkomst van alle niet op kantoor werkende Lulu medewerkers, waar ik nu ook toebehoorde. Iedereen kwam uit een ander land; Engeland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Argentinië, Polen, Amerika en dus ook Nederland. We bezochten een printer aan in het Engelse kustplaatsje Eastbourne, die hopelijk snel de printer van Nederland wordt. Daarna trakteerde de printer ons op een overdreven sjiek etentje in een overdreven sjiek hotel. De volgende dag stonden er wat presentaties van elkaar op het programma in het Goldencross House, het gebouw waar ik ruim negen maanden heb gewerkt. Rond het middaguur waren we daar alweer mee klaar en hadden we de middag vrij. Vrij onwerkelijk, maar zeker niet vervelend. Hier in Nederland ga ik voornamelijk werken vanuit huis in Oostvoorne, maar ook vanuit het huis van een vriendin in Rotterdam en vanuit het kantoor van Mathijs in Amersfoort. BN-er Kate ging een weekje voor mij weer in Nederland wonen ging wonen, in Utrecht. De eerste twee dagen Amersfoort werden dan ook mooi gecombineerd met een bezoekje aan haar, ver van "ons" Londen.

Over Nederland gesproken, sorry, ik blijf voorlopig hier. Ookal zullen de horizons in Kameroen net iets interessanter of mooier zijn, ik word toch maar geen moeder van mooie half Kameroenese kindertjes en onderdeel van de Kameroenese Cacao industrie. De emails van Armstrong werden steeds onvriendelijker en ik begon een beetje bang te worden dat de buikpijnen die me aan het begin van het jaar teisterden helemaal niet veroorzaakt werden door die buikinfectie maar door een voodoo poppetje van een nepblond vrouwtje met jampotglaasjes met af en toe een naald in haar buik. Ik besloot het dan maar eerlijk en officieel te laten weten dat ik niet op zijn huwelijksaanzoek wilde ingaan en emailde mijn officiele "Nee".

Voor de mensen die intussen vergeten zijn hoe ik eruit zie en dat op onverklaarbare wijze toch willen weten, hier zijn mijn Five Minutes of Fame:

http://www.lulu.tv/?p=6424

Ze hadden me nog niet geïnterviewd of de mensen van Tien moesten op zoek naar een nieuwe baan. Wederom sorry.

Maar... ik wil niet afsluiten zonder het Urbi et Orbi van de zomerliefhebber. Het was weer een geslaagde Zomertijdviering met traditioneel aftellen en champagne toosten onder een luid “Gelukkige Zomer”. Bij deze!

  • 30 Maart 2007 - 15:02

    Jo:

    Humor weer dit! En wat een domme vragen in dat interview, sjeemig wat een niveau. Altijd leuk jouw avonturen te lezen. Hoop dat je ook meer gaat schrijven nu je weer in NL ben.

    X

  • 03 April 2007 - 09:09

    Jobien:

    jeeeeeee, je bent weer in nederland! Al weer iets dichterbij Sydney ;)
    Tot in juli! en tot dalijk op Skype,collegaatje.
    xxx

  • 03 April 2007 - 12:49

    Xan:

    Welkom terug in NL!

  • 04 April 2007 - 15:59

    Maud :

    Hey Eef,

    Ik heb je vandaag nog even gesproken. Ik heb geen kans gehad om in je boekje te schrijven, dus typ ik hier wel een lief stukje.

    Eef, je bent een van de gekste, liefste brutaalste, grappigste (en zo kunnen we nog heel lang door gaan) meiden die ik ooit heb leren kennnen. Je bent ook een ontzettende levensgenieter en het was daardoor heel fijn om je altijd in de buurt te hebben. EN NU BEN JE GEWOON (Bleeeeeeeeeep) WEG!!!! hihi. Sorry.
    Ik mis het lopen langs de Theems, lekker ergens een drankje drinken, gezellig kletsen over van alles en nog wat.
    Maar ik ben blij om te weten dat, ondanks dat je nu weer in Nederland woont, mij en de rest niet zult vergeten en dat wij nog steeds bij jou op nummer 1 staan!?!!?! haha.

    Blijf zoals je bent!!! Doe de dingen die je leuk vindt en waar je goed in bent (boeken schrijven, foto's maken, praten met zoveel enthousiasme etc.) En houd ons op de hoogte met alles wat je doet.

    Doeg lieverd en hopelijk tot heel snel!!!
    Maud(y)(je), hoe ze me ook willen noemen. Mijn nieuwste naam is Hand. Krijg nu allemaal brieven met geachte Hand. HAHA!

    Kom je snel weer terug. We gaan heel veel leuke dingen doen. Paintballen bij liverpoolstreet. (Disco)Bowlen, en nog veel meer dingen


  • 05 April 2007 - 07:08

    Karin:

    hey wijfie, wat fijn om weer even een stukje van je te lezen en een intervieuw te zien, maar wat een dom wijf die vrouw van de show, ha ha ha, ik las je mailtje en dacht: ik heb je veel te lang niet gezien, dus als we weer een gaatje heben moeten we zeker even bijkletsen met een wijntje erbij,
    ik ben wel blij dat je weer in ons kikkerlandje ben, en ik kijk vol spanning uit naar je tweede boek, ik kan niet wachten, hihi
    nou meid we spreken elkaar snel weer en ik hoop dat we elkaar ook weer snel zien.
    veel liefs en een dikke knuffel.

  • 05 April 2007 - 10:24

    Napoleon:

    Mooi verhaal. hierop aansluitend zou ik je willen adviseren je horizon ook eens te verbreden. Overigens : mijn nieuwe adres is pres. paterstr 51 - 3221 XM Hel-levoetsluis.


  • 05 April 2007 - 13:11

    Madita:

    Hey Eveline,

    Ontzettend jammer dat je niet meer in London bent. Ik mis je onwijs! Ik hoop dat je snel weer eens langskomt voor een lekkere slenter (mid)dag langs de Thames of waar dan ook! Genoeg plekjes te ontdekken hier in London. Misschien kun je er een boek over schrijven genaamd: Ontdek je plekje! Hihihi

    Anyways, ik wens je natuurlijk het allerbeste toe in het Oostvoornse! Ik kijk er naar je uit daar snel een keer op te zoeken.
    En als je zin hebt in een potje honing, ga gerust langs bij mijn ouders in de Achterhoek voor een origineel potje natuurlijke en vooral STOERE honing ;)

    Ik wens je een fijn pasen toe in Italie! Geniet ervan en tot snel!

    Madita x

  • 12 April 2007 - 16:04

    Hester:

    Ha Eef daar ben ik dan met een klein berichtje!!! Hoe is het? Heb gister een aapje gemaakt met Maud en Madita in Maud's pub en miste je toch wel hoor!!! En Kate natuurlijk ook! Toen waren er nog maar 3! Helemaal nu het weer hier weer lekker begint te worden, het had allemaal zo leuk kunnen zijn, picknicken in het park, zwemmen, zonnebaden, steden bezoeken met z'n 5-en, maar goed, we roeien met de riemen die we hebben! Wanneer kom je ons mooie Londen weer met een bezoekje verrassen? Koninginne weekend? Dutch party staat weer op de agenda!!! Miss you xxx

  • 14 April 2007 - 16:31

    Kate:

    Hey Eef, ik ben natuurlijk de enige die het helemaal niet jammer vindt dat je terug in Nederland bent! Nou, dat is niet helemaal waar want jouw huisje in King's Cross was natuurlijk wel lekker centraal geweest als ik een weekendje op bezoek kwam... Maar nu een weekendje in Oostvoorne en dat is ook wel speciaal, toch? Dat we vriendinnen in Londen geworden zijn, terug naar NL gekomen zijn en onze vriendschap gewoon voortzetten! Al wonen we niet zo dichtbij elkaar als in Londen en we hebben we hier geen Hems. We gaan er een leuke tijd in NL van maken en wie weet over een poosje weer een ander avontuur opzoeken?? Ik hoor het wel! Bedankt voor de tour door Oostvoorne, volgende keer Utrecht weer! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oostvoorne

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, To Do in this Life, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt.

Op deze blog kunt u ook op de hoogte blijven van een nieuwe zeer spannende wedstrijd om een droombaan. Samen met vriend Rachid dingen we mee om een droombaan: internationaal ambassadeur van Goede Doelen. Elke stem telt: http://www.internationaalambassadeur.nl/RachidenEveline

Met Rotterdamse groet,

EvW
http://www.evw.nu
e@evw.nu

Meer foto's via http://evwcreations.hyves.nl/fotos/


Boeken:

- Taai (2005)
- Twaalf reizen, dertien ongelukken (2009)
- Ticket to Trouble (2008 )
- Turbulentie 2005 (Blogposts)
- Turbulentie 2006 (Blogposts)
- Turbulentie 2007 (Blogposts)
- Turbulentie 2008 (Blogposts)
- Turbulentie 2009 (Blogposts)


Meer informatie, fotografie en kunst:
http://www.lulu.com/evw
Http://www.evw.nu




.....................................

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

...via het paradijs

23 December 2010

Van ramp tot ramp...

22 September 2010

De echte Rotterdammer (t)

30 Juli 2010

Drie kaartjes minder

23 April 2010

Elk nadeel hep zijn voordeel
Eveline

Mijn naam is Eveline van Wanrooij en dit is sinds januari 2005 mijn weblog. Ik vertrok destijds naar Thailand waar ik hulp wilde bieden aan de slachtoffers van de tsunami. Omdat ik het thuisfront niet lastig wilde vallen met emails waar ze misschien niet op zaten te wachten, besloot ik een weblog aan te maken zodat ze zelf konden kiezen om mijn verhalen te lezen. Terwijl ik aan het helpen was met puinruimen, kwam ik erachter dat ik zelf met spoed hulp nodig had vanwege een (potentieel) ernstige ziekte. Ik werd in Thailand meteen geopereerd en vloog na drie maanden inmiddels weer kerngezond en voldaan terug naar Nederland. Na gezien en bijna ervaren te hebben grillig het leven is, besloot ik alleen nog maar leuke banen aan te nemen, leuke dingen te doen en met leuke mensen om te gaan. Ook maakte ik een enorm ambitieuze lijst met alles wat ik nog in dit leven wil doen, ook wel "De Lijst" genoemd. Het eerste wat ik van De Lijst deed was "een eigen boek uitgeven". En omdat ik de smaak te pakken had, gaf ik er nog een paar uit. Op dit weblog houd ik bij hoe mijn missie De Lijst af te werken verloopt. Met Rotterdamse groet, EvW http://www.evw.nu e@evw.nu Boeken: - Taai (2005) - Twaalf reizen, dertien ongelukken (2007) - Ticket to Trouble (2008 ) - Turbulentie 2005 (Blogposts) - Turbulentie 2006 (Blogposts) - Turbulentie 2007 (Blogposts) Meer informatie, fotografie en kunst: http://www.lulu.com/evw Http://www.evw.nu .....................................

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 224660

Voorgaande reizen:

06 December 2009 - 28 December 2009

Turbulentie, weblog van Eveline van Wanrooij

Landen bezocht: